O autorze
Ilustratorka, ukończyła staże w prestiżowych studiach graficznych – nowojorskim studio graficznym Vault 49 oraz jednym z najlepszych studiów graficznych na świecie - Hort Studio w Berlinie.

W lipcu 2012 światową premierę miały buty Reebok Betwixt Mid by Olka Osadzińska – projekt, który stworzyła na zaproszenie firmy Reebok dostępny był w najlepszych butikach na całym świecie.
Zaprojektowała plakat, okładkę płyty i kampanię reklamową filmu Jana Komasy – „Sala Samobójców”.

Współpracowała również z Paramount Pictures przy tworzeniu kampanii reklamowej filmu STAR TREK.

W 2010 jej prace znalazły się w opublikowanej przez prestiżowe niemieckie wydawnictwo Die Gestalten książce „The Beautiful. Illustration for Fashion and Style”.

Współpracowała z pismami takimi jak Commons&Sense, D la Reppublica, Highsnobiety, Viva! Moda, Glamour, Twój Styl, a także z firmami Condé Nast, Plus GSM, Nike, Reebok, Hugo Boss, Max Factor, Jägermeister, BGK i wieloma innymi.

www.aleosa.com
www.artyardsale.pl

X AYS: Moda – nowe oblicze marek, które znamy i cenimy

Czołówka polskiej mody i projekty, które co raz częściej zachwycają również poza granicami naszego kraju. Wyjątkowa jakość, dbałość o detal oraz limitowane edycje. X AYS concept store pokazuje nowe oblicze marek, które znamy i cenimy.


Moda jest integralną częścią koncepcji Art Yard Sale i traktowana jest jak równoważna dziedzina sztuki. Wyjątkowa, bo szalenie użytkowa i funkcjonalna, gałąź sztuki. Tegoroczna, majowa, edycja AYS prezentowała filozofię poszczególnych marek, wprowadzała odwiedzających w świat projektantów i ich wizji. X AYS concept store pokazuje nowe oblicze marek, które znamy i cenimy.



Wszyscy projektanci X AYS zaprezentują nowe projekty i kolekcje, unikatowe kolaboracje, limitowane serie produktów, niedostępnych w innych miejscach sprzedaży. Dział Mody X AYS oferuje pełną gamę produktów, które prezentują styl charakterystyczny dla poszczególnych marek, ale w nowej zaskakującej odsłonie i z myślą o świątecznych prezentach. O całość koncepcji, dobór marek i ich asortymentu zadbała Ania Żurawska, jedna z najlepiej doświadczonych i wykształconych specjalistek marketingu i brand management. Ania współpracowała w Comme des Garçons i Maison Martin Margiela, organizowała pokazy Ani Kuczyńskiej, Hugo Boss, Łukasza Jemioła i ostatnie głośne pokazy marki Levi’s, jedno jest więc pewne, Moda w X AYS nie będzie przypominała weekendowych targów – będzie to concept store z prawdziwego zdarzenia.

Jeśli szukacie pomysłu na modowy prezent i chcecie kupić coś wyjątkowego, sprawdźcie co przygotowali projektanci najciekawszych polskich marek modowych:

Ania Kuczyńska, Marek Wójcicki, UEG, Zuo Corp+ , Marios, Massada, Lous, Delikatessen, Slava, BSIDES, Pajonk, Alicja Fraczek, PLNY Lala, C by Cosima Borawska, TAKK, Sacrum, Dziedzic Pruski, MMC, Kasia Bobula – fotografie

ALICJA FRACZEK
Obroniła dyplom z wyróżnieniem w MSKPU, uczestniczka kursu w londyńskim Central Saint Martins. Doświadczenie zdobywała pracując zarówno dla dużych marek, jak i polskich projektantów.
Marka powstała w 2012 roku, debiutując mineralnymi tkaninami zamkniętymi w prostych formach. Łączy przeciwieństwa. Stawia na indywidualność wyjątkowość bez zaznaczonej granicy wieku.
Specjalnie dla X przygotowała kopertówki z charakterystycznej tkaniny – czarne futro pokryte spękaną złotą lub czarną farbą, z kolekcji HEXAGRAM.

ANIA KUCZYŃSKA
Ania Kuczyńska jedna z najbardziej utalentowanych i rozpoznawalnych projektantek polskich projektantek. Prestiżowe portale takie jak Style.com czy Vogue.uk nazwały ją "nadzieją wschodu". Specjalnie dla X AYS przygotowała limitowaną serię ręcznie robionych swetrów i nową wersję jednego z bestsellerów marki – tub ręcznie robione tuby z egipskiej wełny będą w sprzedaży tylko w X.

BSIDES HANDMADE
B SIDES powstało w 2012 roku. Dzięki więzi łączącej babcię z wnuczką, wspólnej miłości do wełny oraz nowoczesnej interpretacji przekazywanej z pokolenia na pokolenie wiedzy, zrodziła się marka oferująca najwyższą jakość i unikalne projekty. Specjalnie dla X AYS marka B SIDES przygotowała limitowaną kolekcję akcesoriów ze 100% grubowłóknistej wełny z alpaki. Na linię składają się długie, mięsiste szale, kominy i czapki. Wszystkie wykonane klasycznymi splotami i w wersji unisex.

C by Cosima Borawska to linia dodatków stworzonych specjalnie dla X AYS przez utalentowaną projektantkę Cosimę Borawską-Wójcicką. Zdobywała wykształcenie w najlepszych europejskich szkołach projektowania, sama mówi o sobie „dobrze wykształcona krawcowa” – podkreślając jak ważna w jej pracy jest rzadka umiejętność szycia, konstrukcji i wykrojów. Dla wszystkich odwiedzających X AYS istotny może być fakt, że Cosima w najlepszych mediolańskich i paryskich pracowniach specjalizowała się w haftach i dekoracjach haute-couture. W X AYS znajdziecie bowiem jej akcesoria – ozdobne opaski, dekoracyjne grzebienie, naszyjniki, paski oraz bransolety wykonane ręcznie metodami stosowanymi przez najbardziej wprawnych światowych projektantów. Modele występują pojedynczo - w danym kolorze i materiale, co sprawia, że każdy przedmiot jest unikatowy.

DELIKATESSEN
Za marką Delikatessen stoi utalentowany Andrzej Lisowski. Kolekcje Delikatessen łączą w sobie przemyślany design, wyjątkową interpretację obecnych trendów oraz zabawę kolorem i fakturą. Wszystko podane w prostej formie nadającej się do codziennego noszenia. Jest to złoty środek pomiędzy zwykłą elegancja a awangardą. Specjalnie dla X AYS Delikatessen zaprojektował limitowaną serię koszul, na których znajdzie się pattern zaprojektowany przez Edgara Bąka.

KASIA BOBULA
Jedyna nie-projektantka Dział Modu, za to z pełnym modowym wykształceniem – absolwentka wydziału projektowania mody Central Saint Martins College of Art & Design zaprezentuje serię footgrafii ze swojej ostatniej wystawy. Kasia specjalizuje się przede wszystkim w fotografii dokumentalnej i portretowej, a jej zdjęcia regularnie publikowane są w międzynarodowych magazynach takich jak: The New York Times Style Magazine, Amerykański Vogue i Another Magazine. Od 2009 roku Kasia jest stałym goscieḿ tygodni mody w Londynie i Paryżu, a wśród projektantów, których pokazy fotografowała znaleźli się m.in. Alexander McQueen, Versace, Chanel, Valentino, Givenchy, Rick Owens, Jean-Paul Gaultier i wielu innych.

LOUS
LOUS to warszawska marka, która z prędkością światła podbiła serca klientek spragnionych eleganckiego komfortu, nieskazitelnego kroju i projektów wielofunkcyjnych. Cele trudne do osiągnięcia – ubrania dla każdej kobiety, niezależnie od wieku, stylu i rozmiaru, kroje wygodne i eleganckie, ubrania nadające się na wieczorną imprezę i spędzenie popołudnia na kanapie – to wszystko Sylwii Antoszkiewicz i Renacie Miklewskiej udało się osiągnąć w niespełna półtora roku. Marka zadebiutowała na AYS2012 i wchodzi w kolejny sezon stawiana na równi z COS czy Stefanel.
W X AYS znajdziecie bieliźniane piżamki – bestseller, który marka postanowiła przywrócić z okazji zimowej edycji targów. Ręcznie farbowane wzory sleeping set z kolekcji DO NOT DISTURB zostały zastąpione nadrukiem X, by uczcić tegoroczną kolaborację z X AYS.

MAREK WÓJCICKI
Biżuteria Marka Wójcickiego to dzieła sztuki w najczystszej postaci. Wielbicielki i wielbiciele biżuterii zachwycą się nową linią biżuterii stworzoną specjalnie dla X przez jednego z najlepszych projektantów biżuterii na świecie. Wójcicki pracuje bowiem dla marek takich jak Chanel, Dior czy Christian Lacroix, projektuje dla Swarovskiego, Davida Bowie i Bjork. Mimo ogromnego sukcesu jaki odniósł w Europie, jego nazwisko nie jest w Polsce znane, jego biżuteria natomiast wzbudza zachwyt i pożądanie. O skali tak wielkiej, że trudno byłoby nam obiecać, że będzie w sprzedaży w X AYS dłużej niż jeden dzień!

MARIOS
Wyjątkowa marka dwóch utalentowanych projektantów - Mayo Loizou i Leszka Chmielewskiego. Pierwszy flagship store został otwarty w Tokyo, dzisiaj swoją siedzibę mają w Mediolanie, ale w ich projektach inspiracje Japonią nadal są żywe. Marios to nowatorska marka, która bazuje na oryginalnych formach i niekonwencjonalnych materiałach. W X AYS dostaniecie ich wyjątkowe projekty, balansujące między estetyką a funkcjonalnością, co tworzy je doskonałym wyborem na każdą okazję.

MASSADA EYEWEAR
Założona przez Kasię Łupińska marka Massada to okulary, których forma wpisuje się w trendy światowego designu, ale oferuje także precyzję wykonania i świetne materiały. Kasia w klasyczne wzory oprawek jest wstanie tchnąć nowoczesność i awangardę - ostatnio zdobyła Grand Prix Eyewear of The Year na IOFT w Tokyo. Wszystkie okulary nawiązują do klasyków kina, a ponadczasowe okulary Massady pokocha każdy pasjonat mody. Młoda polska projektantka tworzy okulary dla hipsterów, gwiazd i ludzi sukcesu z całego świata. Massada to przede wszystkim wysoka jakość i najwyższej klasy design, który dostaniecie w X AYS.

MMC
Marka dwójki projektantów - Ilony Majer i Rafała Michalaka. Nagrodzeni takimi tytułami jak: Doskonałość Mody Twój Styl oraz Projektanci Roku. Kolekcje MMC prezentowane były na wielu polskich i zagranicznych pokazach (Łódź, Nowy Jork, Moskwa, Madryd, Kraków, Lizbona). Projektanci współpracowali również z operą i teatrem, a specjalnie dla X AYS przygotowali limitowaną edycję t-shirtów powstałą we współpracy z Łukaszem Ziętkiem i Andrzejem Sobolewskim.

PAJONK
Ubrania Michała Pająka charakteryzuje spektakularny minimalizm, proste formy, bogate faktury oraz wyrafinowane kroje. Konsekwentnie realizuje swoja wizje niczym nieograniczonej mody, którą krystalizuje w formę przystępną dla współczesnego odbiorcy. Specjalnie dla X AYS przygotował limitowaną edycję t-shirtów z printem Arobala oraz linię pikowanych kurtek w kolorze czerwonym – kolorze X AYS.

PLNY LALA i Dziedzic Pruski
PLNY Lala – warszawską markę (i Warszawską Lala) znają wszyscy miłośnicy streetwearu. Dziedzic Pruski, to klasyk na polskim rynku i nieustający mistrz w kreacji bestsellerowych produktów. W X AYS znajdziecie (lub nie, gdyż lista oczekujących rośnie z każdym dniem) wyjątkowe kolaboracje – Kendzo from Warsaw i Warszawską Dżunglę, stworzone we współpracy z Piotrem Kędzierskim, Kędziorem i Olką Osadzińską. Czyli mną.

SACRUM
Marka SACRUM została założona przez Stefanię Włostowską oraz Veronikę Pawlak.
Młode projektantki kierują się prostotą i szukają niebanalnych rozwiązań w projektowaniu. Ich misją jest odszywanie kolekcji z najwyższej jakości włoskich tkanin, dbałość o szczegóły i perfekcyjne wykonanie. Podstawowym kolorem SACRUM jest czerń, która nadaje ubraniom klasy, kobietom odwagi i sprawia, że strój jest dobry na każdą okazję. Obecnie Veronika i Stefania mieszkają oraz studiują projektowanie mody w Londynie.

SLAVA VAROSOVIA
Slava to warszawska marka ręcznie wykonanych akcesoriów. Surowy krajobraz Europy Wschodniej kontrastujący ze słowiańską pasją tworzy wyrazisty charakter marki. Korzystając z wieloletniego doświadczenia miejscowych rzemieślników powstaje produkt najwyższej jakości tworzony z pietyzm i przywiązaniem do detalu. Projekty powstają z wyselekcjonowanych tkanin i naturalnych skór.
W X AYS dostaniecie ich ręcznie robione akcesoria z wysokogatunkowych materiałów – premierowe projekty to 6 nowych modeli toreb i oraz specjalnie zaprojektowany portfel.

TAKK
TAKK to marka innowacyjnych, designerskich akcesoriów. Została założona przez dwie przyjaciółki, Agi Kuczyńską i Kasię Orłowską, które połączyła miłość do prostego designu oraz fascynacja właściwościami materiałów i ich nieoczywistymi zastosowaniami. Swoje doświadczenia z pracy w Sztokholmie i Mediolanie postanowiły wyrazić w autorskiej kolekcji biżuterii. Zainspirowało je zderzenie skandynawskiej surowości z włoską namiętnością, różnice kulturowe, tak silnie wyczuwalne między tymi dwoma krajami.

UEG
Ueg to polska marka z włoską nazwą - skrót od włoskiego „usa e getta”, co oznacza „zużyj i wyrzuć”. Nawiązuje to do nietrwałej natury współczesnej egzystencji. Marka Michała Łojewskiego na X AYS prezentuje pierwszą kolekcję powstałą we współpracy z Filipem Pągowskim. Międzynarodowej sławy grafik i artysta, na stałe mieszka w Nowym Jorku. Studiował malarstwo, ilustracje i projektowanie plakatu na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Współpracuje z legendarną, japońską marką COMME des GARÇONS, dla której zaprojektował m.in. serię CdG PLAY.

ZUO CORP PLUS
ZUO CORP PLUS to bardziej przystępna cenowo linia ZUO CORP. Dedykowana jest wielbicielom mody ulicznej, mających dość kupowania w zagranicznych markach sieciowych. Szukających świadomego, autorskiego, polskiego designu na światowym poziomie.


www.artyardsale.pl + facebook.com/ArtYardSale + instagram.com/ArtYardSale

1-30 grudnia
7 dni w tygodniu, w godzinach 11.00-21.00
ul. Piękna 19, Warszawa

PARTNER GŁÓWNY: Piękna 19 – Kancelaria Brochocki
PARTNERZY: LEVI’S, JBL, WINSOR&NEWTON
PATRONI MEDIALNI: Elle, Elle Decoration, Glamour, K MAG, MaleMEN, laMODE.info
Partnerzy operacyjni: S1 Warsaw, Fundacja Bęc Zmiana, Renes, Raw Warsaw
Identyfikacja wizualna: Full Metal Jacket
Trwa ładowanie komentarzy...