O autorze
Ilustratorka, ukończyła staże w prestiżowych studiach graficznych – nowojorskim studio graficznym Vault 49 oraz jednym z najlepszych studiów graficznych na świecie - Hort Studio w Berlinie.

W lipcu 2012 światową premierę miały buty Reebok Betwixt Mid by Olka Osadzińska – projekt, który stworzyła na zaproszenie firmy Reebok dostępny był w najlepszych butikach na całym świecie.
Zaprojektowała plakat, okładkę płyty i kampanię reklamową filmu Jana Komasy – „Sala Samobójców”.

Współpracowała również z Paramount Pictures przy tworzeniu kampanii reklamowej filmu STAR TREK.

W 2010 jej prace znalazły się w opublikowanej przez prestiżowe niemieckie wydawnictwo Die Gestalten książce „The Beautiful. Illustration for Fashion and Style”.

Współpracowała z pismami takimi jak Commons&Sense, D la Reppublica, Highsnobiety, Viva! Moda, Glamour, Twój Styl, a także z firmami Condé Nast, Plus GSM, Nike, Reebok, Hugo Boss, Max Factor, Jägermeister, BGK i wieloma innymi.

www.aleosa.com
www.artyardsale.pl

Artyści X Projektanci = Świąteczne Prezenty jakich jeszcze nie było.

Nie bez powodu zimowa edycja targów Art Yard Sale – pop-up shop X AYS wykorzystuje w swojej nazwie znak X. Jak matematyczny znak mnożenia X AYS oznacza kreatywne pomysły pomnożone przez talent uczestników projektu. Przedstawiamy najciekawsze kolaboracje tego sezonu.


X to punkt na mapie Warszawy – modernistyczna kamienica biurowa przy ul. Pięknej 19 w samym sercu stolicy. X to również nawiązanie do skrótu X-mas, który co prawda pochodzi z XVI wieku, ale popularnie utożsamiany jest z pop-kulturową świąteczną zabawą w obdarowywanie się prezentami. X to również oznaczenie kreatywnej współpracy między artystami, projektantami, markami komercyjnymi i muzykami.



X AYS realizuje wszystkie trzy założenia, ale najbardziej dumni jesteśmy z kolaboracji, do ktorych udało się zachęcić wielu artystów.
Koncepcja Art Yard Sale, idea edukacji estetycznej, związana jest z przekonaniem, że talentów należy używać i pomnażać je przez wspólne działania. Zapraszamy uczestników do prezentacji i sprzedaży swoich prac, odwiedzających do rozmowy i zakupów, współpracujące z AYS marki do aktywnego wspierania artystów, a samych artystów do wzajemnej współpracy i wspólnego realizowania kreatywnych pomysłów.

Owoce tej wspólnej pracy przeszły najśmielsze oczekiwania. Od 1 grudnia w X AYS prezentowana będzie seria premierowych projektów – ubrań, obiektów i niepublikowanych wcześniej prac, stworzonych specjalnie na okazję przedświątecznych poszukiwań najlepszych prezentów.
Perłą w koronie X AYS są jednak kolaboracje:

Pajonk x Arobal
Kendzo: Kędzior x Dziedzic Pruski
Full Metal Jacket + Ada Buchholc + Malwina Konopacka x Levi’s
Paperworks x Barbara Hulanicki BIBA
Delikatessen x Edgar Bąk
ALEOSA x Warszawska Lala
Łukasz Ziętek + Andrzej Sobolewski x MMC
Dawid Ryski x Paperworks
Witalis x Paperworks
Maria Jeglińska + Patryk Mogilnicki + Anna Halarewicz + Maria Ines + Arobal X AYS
MoTU x Piękna 19

Oraz kolaboracyjne projekty, które będą towarzyszyły X AYS – Ania Kuczyńska x Kristoff oraz Filip Pągowski x UEG.


Dla X AYS młody projektant i wschodząca (z prędkością światła!) gwiazda polskiej mody – Pajonk stworzył specjalny projekt – czerwoną wersją swojej kolekcji oraz zaprosił do współpracy jednego z najbardziej znanych polskich ilustratorów – Arobala. Charakterystyczne dla projektanta pikowane bluzki z ilustracjami Bartka Kociemby będą niewątpliwie jednym z najbardziej pożądanych projektów tej zimy.

Równie wielką popularność wróżymy owocom współpracy enfant terrible polskiego dziennikarstwa radiowego, telewizyjnego i życiowego, gwiazdy kultury popularnej oraz masowej wyobraźni – Piotra „Kędziora” Kędzierskiego z Dziedzicem Pruskim. Marka, która dzięki pomysłowości właściciela – Michała Rejenta oraz talentu ilustratorskiego Jana Kallwejta – ukształtowała gusta już co najmniej dwóch pokoleń wielbicieli t-shirtów i produktów z nadrukiem, zaprezentuje nową serię bluz, specjalnie dla dziewczyn.
Wspólny projekt tej trójki ma szansę postawić na mapie modowego świata X w miejscu Warszawy oraz stać się poważną konkurencją dla rynku high-fashion.
Paryż ma Kenzo, Warszawa ma Kendzo.
For Life.

Levi’s to kultowa marka i produkty, których nie trzeba nikomu przedstawiać. Od 6 grudnia każdy wielbiciel klasyków z jeansu będzie mógł nie tylko podziwiać, ale również nosić, efekty współpracy marki z trójką wspaniałych artystów. Z okazji nadchodzących świąt Ada Buchholc, Malwina Konopacka i chłopcy z Full Metal Jacket zaprojektowali hafty, którymi można ozdobić zakupione w X AYS produkty Levi’s. 3 artystów, 3 wzory, dowolny produkt i wybrane przez kupującego miejsce haftu. Personalizacji produktów będzie można dokonać na miejscu w X AYS od 6 grudnia.

Wielbicieli choinek i świątecznych dekoracji zachwycą projekty duetu Witalis – mistrzynie zabawy z papierem stworzą wyjątkową serię ozdób świątecznych wykorzystując kolorowe wzory papierów Paperworks.
Tymczasem Paperworks ma prezent dla miłośników prezentów – po kolaboracji z Janem Kallwejtem, Olą Niepsuj i Kasią Bogucką, przyszedł czas na Dawida Ryskiego, jednego z najpopularniejszych polskich ilustratorów.
Z okazji świąt na rynek trafi również pierwszy papier z limitowanej edycji Paperworks x Barbara Hulanicki, inspirowanej klasycznymi projektami domu mody BIBA.

Dla swoich klientów niespodzianki przygotowało również Delikatessen – wspaniale skrojone męskie koszule jednej z najpopularniejszych męskich marek modowych zostaną ozdobione wzorem zaprojektowanym przez popularnego polskiego grafika – Edgara Bąka.

X AYS stało się również okazją do kreatywnej współpracy między fotografem Łukaszem Ziętkiem, stylistą Andrzejem Sobolewskim a projektantami marki MMC. Artystyczny projekt fotograficzny zainspirował MMC i stał się motywem kapsułowej kolekcji przygotowanej specjalnie dla X AYS.
Ubrania z kolekcji pojawią się na Pięknej 12 grudnia, w dniu wernisażu projektu w galerii Kuratorium.

Odwiedzający X AYS będą mogli również kupić porcelaną Kristoff projektu Marii Jeglińskiej i Kai Kusztry, talerze ścienne autorstwa Ani Kuczyńskiej czy kolekcję UEG z ilustracjami światowej sławy ilustratora Filipa Pągowskiego, odpowiedzialnego m.in. za logo i wizerunek PLAY marki COMME des GARÇONS.

Do długiej listy wspólnych projektów chciałybyśmy dołączyć również dwie najważniejsze, dzięki którym X AYS jest możliwe – Piękna 19, wspaniała przestrzeń udostępniona dzięki uprzejmości Kancelarii Brochocki oraz współpraca z Full Metal Jacket, dzięki któremu AYS przybrało formę kształtnego, czerwonego X-a.
Pattern zaprojektowany dla X AYS przez Full Metal Jacket pojawi się na ścianach sklepu w towarzystwie muralu kolektywu Masters of The Universe.

Warto również wspomnieć, że wszyscy projektanci mody przygotowali dla X AYS premierowe projekty – opowiemy o nich wkrótce.

PS
Warszawskie Lale i fanki marki PLNY Lala będą mogły uzupełnić swoje zasoby kultowych już bluz i t-shirtów limitowaną serią ubrań z rysunkami mojego autorstwa. Mały dodatek do KENDZO Jungle


1-30 grudnia 2013
ul. Piękna 19, Warszawa


www.artyardsale.pl + facebook.com/ArtYardSale + instagram.com/ArtYardSale

PARTNER GŁÓWNY: Piękna 19 – Kancelaria Brochocki
PARTNERZY: LEVI’S, JBL, WINSOR&NEWTON
PATRONI MEDIALNI: Elle, Elle Decoration, Glamour, K MAG, MaleMEN, laMODE.info
Partnerzy operacyjni: S1 Warsaw, Fundacja Bęc Zmiana, Renes, Raw Warsaw
Identyfikacja wizualna: Full Metal Jacket
Trwa ładowanie komentarzy...